mare motrice

Η MaréMotrice είναι πελάτης της TESUP τώρα!





 





 





Το έργο EcoKnut Επί του παρόντος, το Knut βασίζεται, όπως σχεδόν όλα τα ιστιοπλοϊκά σκάφη αποστολής, σε έναν βοηθητικό κινητήρα ντίζελ. Και όπως για όλα τα ιστιοφόρα αποστολής, τίθεται συχνά το ερώτημα αν είναι το πανί που είναι βοηθητικό και όχι ο κινητήρας. Αντιμετωπίζοντας θέματα όπως η υπερθέρμανση του πλανήτη, ενώ καίει πάνω από έναν τόνο ντίζελ κάθε χρόνο; Αυτοί είμαστε εμείς. Τα ιστιοφόρα δεν είναι ένα σπάνιο θέαμα στην Αρκτική, ωστόσο τα πανιά σπάνια ξεδιπλώνονται σε αυτά τα μεγάλα γεωγραφικά πλάτη. Το Knut είναι ένα σωστό ιστιοφόρο, σχεδιασμένο για αγώνες. Δεν της αρέσει πολύ ο γερασμένος, δύσοσμος, θορυβώδης, λαδωμένος κινητήρας της. Αλλά όταν το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να γυρίσουμε ένα κλειδί, είναι εύκολο να κάνουμε την επιλογή τεμπέλης. Στόχος μας στη MaréMotrice είναι να εξοπλίσουμε την Knut με έναν ηλεκτρικό κινητήρα πριν από τον Ιανουάριο του 2019. Αυτό δεν είναι ένα υβριδικό σύστημα (το οποίο απαιτεί μια γεννήτρια ντίζελ για τη φόρτιση των μπαταριών), αλλά μια ιδέα που περιλαμβάνει κινητήρα και ιστιοπλοΐα – το σκάφος παράγει τη δική του ενέργεια . Μηδενικές εκπομπές. Αυτό το ονομάζουμε ενεργειακή μετάβαση… αλλά αυτή η μετάβαση δεν επιτυγχάνεται μόνο μέσω της τεχνολογίας. Πρόκειται πρώτα και κύρια για τη μείωση των αναγκών και τον τερματισμό μιας τάσης που ξεκίνησε με τη βιομηχανική επανάσταση. Θα πλεύσουμε όπως οι πλοηγοί του 1800, προσαρμόζοντας ανάλογα τα ταξιδιωτικά μας σχέδια. Στην τρέχουσα κατάστασή της, ενώ η Knut κινείται με κινητήρα μπορεί να διανύσει πάνω από 500 μίλια πριν χρειαστεί να ξαναγεμίσει. Με τον νέο της ηλεκτρικό κινητήρα, η αυτονομία της θα μειωθεί στα 50 μίλια, αλλά οι μπαταρίες της θα επαναφορτίζονται κατά την πλοήγηση, χάρη στον ήλιο, τον άνεμο και πάνω από όλα την ενέργεια που παράγεται από το σκάφος κάτω από το πανί. Το Knut θα χρησιμεύσει ως κρεβάτι δοκιμής για πολική πλοήγηση χωρίς ορυκτά καύσιμα. Μια πρωτιά. Μια φιλοσοφία επίσης, και όχι νέα: οι τρεις ιδρυτές της MaréMotrice ταξίδεψαν σε πολλούς ωκεανούς και για πολλά χρόνια με ένα μικρό ιστιοφόρο, με ένα ζευγάρι κουπιά ως τη μόνη βοηθητική μηχανή. Το έργο αυτό θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τον Marc Wüst, κατασκευαστή σκαφών με ηλιακή ενέργεια.